Дистанційне навчання для 5-6 кл.

четверг, 19 марта 2020 г.


Дистанційне навчання
Завдання для  5  класу
Дата 31.03.2020р.
Урок № 27.
І варіант

Дж. Каччіні. «Ave Maria»
- для голосу
- для органу
Ф. Шуберт. «Ave Maria».
- для голосу
для голосу
- для органу
Розучування пісні.
ЗАВДАННЯ:   підручник - опрацювати тему,  переглянути в мережі Інтернет ссилки. Написати на мою пошту tatyanatopolnicka@gmail.com ваші враження від почутого( 5 -7 речень),обов'язково вказавши своє прізвище та ім'я. А також  самостійно знайдіть твори з образотворчого та музичного мистецтв,які піходять (на вашу думку) до нашої теми та вставте їх до вашої письмової відповіді. 

Тема. Звучить хор

Тести


Дистанційне   навчання
Завдання для 6 класу

Тести
https://drive.google.com/file/d/0B1vvdYV9akgrV3N3VzlNVTRQRzQ/view - не виконувати

Повторення

Тема. Соната

Соната (італ. senate, від лат. sonare — звучати) — жанр інструментальної музики, призначеної для одного або кількох інструментів; інструментальний твір, що складається із трьох-чотирьох різних за характером і темпом частин.

Термін «соната» відомий з XVI ст. Спочатку цим терміном називали будь-який інструментальний твір. На початку XVII ст. утворилося два типи сонат: церковні сонати (sonata da chiesa) та камерні сонати (sonata da camera). 

Сонатна форма — це принцип викладу музичного матеріалу, який передбачає не механічне чергування частин і розділів, а взаємодію тем і художніх образів. 
Теми — головна і побічна — або протиставляються одна одній, або доповнюють одна одну.
Розвиток тем відбувається впродовж трьох етапів — експозиції, розробки та репризи.

Картинки по запросу портрет гайдна

Й. Гайдн. Соната для фортепіано ре-мажор (№37) — Allegro соп brio (І ч.).


2.К. ДЕБЮССІ


Картинки по запросу портрет дебюсси  Писав у стилі, який називається імпресіонізмом, терміном, який він ніколи не любив. Дебюссі був не тільки одним з найзначніших французьких композиторів, але також однією з найзначніших фігур в музиці на рубежі XIX і XX століть; його музика є перехідною формою від пізньої романтичної музики до модернізму в музиці XX сторіччя.

К. Дебюссі. Соната для віолончелі та фортепіано ре-мінор


Тема. Квартет
Музичний словничок
Квартет — музичний твір для чотирьох інструментів   або   вокальних голосів, зазвичай написаний у сонатній формі.

Серед жанрів камерних ансамблів переважає струнний квартет, що у другій половині XVIII ст. замінив пануючу тоді тріо-сонату. Видатні твори цього жанру написали віденські класики — Й. Гайдн, В.А. Моцарт, Л. ван Бетховен. їхні квартети створені у формі сонатного циклу, яка згодом стала традиційною. У романтичну  епоху   слід   особливо   відзначити квартети Ф. Шуберта.В українській музиці найвідоміші твори цього жанру належать Б. Лятошинському (піять квартетів), В. Сильвесгрову («квартет-пік- коло»), Ю. Іщенку.






Ю.Рожков. "Музика" - повторення пісні

ЗАВДАННЯ: прочитати конспекти уроків. В Інтернеті передивитися ссилки. 

Завдання на 31.03.2020р.
Урок №27
І варіант
Тема. Жанрова палітра симфонічної  музики
Мета. Ознайомити з особливостями та характерними ознаками жанрів симфонічної музики, творцями симфонічної музики, ознайомити учнів із скарбничкою жанрів симфонічної музики, пригадати характерні ознаки програмної та непрограмної симфонічної музики.
Основні поняття для засвоєння: характерні ознаки жанрів симфонічної музики, жанри великої та малої форми в симфонічній музиці, програмна та непрограмна симфонічна музика.
Твори, що вивчаються на уроці:
·       Л. ван Бетховен. Симфонія №5. І частина.
·       «Козацька пісня» (слова і музика А. Мігай).
Хід уроку

1. Новий матеріал для засвоєння. Бесіда з учнями про жанри симфонічної музики.
2. Робота зі схемою.
Скринька жанрів
Симфонічної музики
Симфонія Увертюра Концерт
Симфонічна поема Симфонічна сюїта Симфонічні варіації
До жанрів симфонічної музики також належать симфонієта, симфонічна картина, симфонічна фантазія.
Музичний словничок
Симфонічна музика — музика, започаткована появою жанру симфонії і призначена для виконання симфонічним оркестром.
3. Музичне сприймання. Л. ван Бетховен. Симфонія №5. 1 частина. 
4. Аналіз музичного твору.
1. Чим вас вразила музика? Що було в ній незвичного?
2. Які інструменти виконували твір? Розкажіть про особливості звучання твору.
3. Чи є в цій музиці основна мелодія? Доведіть.
4. Які засоби музичної виразності характерні для цього симфонічного твору?
5. Бесіда про автора твору — композитора Л. ван Бетховена та історію створення симфонії № 5.
Чи знаєте ви, що відома всім симфонія німецького класика була присвячена українцю? З'ясуймо це разом.
Серед дев'яти симфоній Бетховена особливо вирізняється симфонія №5. Її всі без винятку впізнають за вступом. Цікаво, що цей музичний твір композитор присвятив своєму другу і меценату — сину останнього гетьмана України, графу Андрію Розумовському (українцю за походженням).
Особливим у звучанні симфонії є те, що всі чотири частини об'єднані фізною «темою долі», котра звучить на початку твору як епіграф. Про неї Бетховен сказав: «Так доля стукає у двері». Ця тема звучить дуже голосно (фортисимо) одночасно в партіях різних інструментів. Симфонія не має програми, її зміст не виражений словами, але яскрава, виразна музика, конкретне значення основного мотиву дають право розглядати твір як картину боротьби людини з перешкодами життя в ім'я радості та щастя. Чотири частини симфонії можна уявити як окремі моменти цієї боротьби. Фінал зображує перемогу людини над силами зла і насильства.
I частина (Allegro con brio — швидко, з вогнем) написана в сонатній формі. Частина відкривається так званою «темою долі» — мотиву з чотирьох нот, що повторюється двічі, вдруге — одним ступенем нижче. Це основний мотив, з якого розвиваються всі інші теми частини.
II частина (Andante con moto — повільно) — це глибокі роздуми про щось серйозне, значне. Написана у формі варіацій на дві теми.
III частина (Scherzo — Allegro, в перекладі з італійської — «жарт»). Музика цієї частини за настроєм повертає нас до першої частини.
IV частина (Allegro, фінал) звучить святково, переможно. Тема дуже близька до «Гімну Свободи». Фінал написаний у формі сонатного алегро.
Музичний словничок
Симфонія (від грец. — співзвуччя) — жанр оркестрової музики, великий твір для оркестру, написаний зазвичай у формі сонатно-симфонічного циклу.
6. Робота зі схемою.
КЛАСИЧНИЙ ВИД ЖАНРУ СИМФОНІЇ
Класичні зразки симфонії складаються з чотирьох частин.
І частина –
у швидкому темпі, пишеться в сонатній формі (формі сонатного алегро)
ІІ частина –
в повільному темпі, найбільш довільної форми, часто варіаційна.
ІІІ частина-
Менует або скерцо, у складній тричастинній формі.
IVчастини-
У швидкому темпі, в сонатній формі або у формі рондо.
7. Виконання творчого завдання.
Прослухайте першу частину симфонії №5 Л. ван Бетховена ще раз. Спробуйте уявити себе режисером художнього фільму. Вигадайте невеликий сюжет. Хто буде головним героєм вашого фільму? Розкажіть про це своїм друзям.
8. Фізкультхвилинка «Відпочиваємо разом ».
9. Розспівування. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за вибором вчителя).
10. Розучування пісні. «Козацька пісня» (слова і музика А. Мігай).
Знайомство з піснею та її змістом, розучування мелодії першого куплету та приспіву. Виконання першого куплету, приспіву під акомпанемент інструмента.
11. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.
·       У чому полягає особливість жанрів симфонічної музики?
·       Як Бетховен утвердив у своїй симфонії ідею перемоги людини в боротьбі за кращу долю?
·       Які інструменти виконували твір?
·       Розкажіть про засоби виразності симфонії.
12. Домашнє завдання.
Послухайте музику, яка звучить у вас вдома. Чи є серед прослуханих творів схожі до теми симфонії Бетховена?
Заспівайте пісню, яку ми вивчили, своїм рідним та друзям.
Завдання: вивчити на пам'ять слова  пісні. 
Виконання творчого завдання.
Прослухайте першу частину симфонії №5 Л. ван Бетховена ще раз. Спробуйте уявити себе режисером художнього фільму. Вигадайте невеликий сюжет. Хто буде головним героєм вашого фільму?  Створити Word документ, написати в ньому свою роботу  і переслати  мені на пошту     tatyanatopolnicka@gmail.com

ІІ варіант 
https://sway.office.com/DrwfyNf75v0tx1AQ?ref=Link&loc=play&fbclid=IwAR2J66YNK3MTDVH9Oz2WjaSRwkPh1KBKZnwywL0GbYBj048MFgVLqjee9us

ІІІ ВАРІАНТ
   https://www.facebook.com/100001781568617/videos/2740763429326349/UzpfSTEwMDAwMTc4MTU2ODYxNzoyODI5MDgyNDg3MTczMTMz/












Комментариев нет:

Отправить комментарий