Дистанційне навчання для 1-4 кл.



ДИСТАНЦІЙНЕ  НАВЧАННЯ 

1КЛАС
30.03.2020р. 1- Б  клас
02.04.2020р. 1 - А клас

Урок №27

І варіант
Тема уроку. Весняні  мотиви
А. Гнатишин. «Великодні дзвони».
І. Танчак. «Веснівочка».
Музичний м/ф «Великодня казочка».
Завдання.
1. Прочитайте разом з батьками "Документ"
2. Послухайте твір А. Гнатишина «Великодні дзвони».
3. Розучити 1-й куплет пісні І. Танчака  «Веснівочка».
4.Переглянути музичний м/ф «Великодня казочка».

  1. Оркестрові  дзвони


Вдаряють калаталкою, голівка якої обтягнута шкірою. В оркестрі інструмент використовують найчастіше для імітації дзвону.

  1. ВЕСНІВОЧКА

сл. і муз. І. Танчак 

Теплий дощик заспіває 

Пісеньку весні. 

Усміхнеться буйним цвітом 

Веснонька мені. 

А веселочка грайлива 

Зачарує світ 

І верба зрадіє щиро 
Помахами віт. 

ПРИСПІВ. 
Заспівав, заспівав 
Дощик пісеньку заспівав. 

Дрібен дощик вмиє личко 
Веснонці - весні 
Легкий вітерець розчеше 
Коси золоті 
Підрум’янить білі щічки 
Сонця промінець І
надіне весна - красна 
Золотий вінець. 

Задзюрчать струмки веселі 
Побіжать в ріку 
І зустріне їх привітно 
Веснонька в вінку. 
Теплий дощик із хмаринки 
Землю поливай. 
Зарясніють в полі сходи 
Буде урожай.
ЗАВДАННЯ: вивчіть 1-й куплет; відтворіть разом з рідними ритмічний малюнок пісні. Проспівайте пісню разом з батьками.
Слухання та сприймання музики.



ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ 
4 КЛАС

30.03.2020 р.  4 - А клас
01.04.2020р. 4 - Б клас
Тема уроку. Ритми  і  кольори Африки
Мета: формування ключових компететностей:
1)    загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури, особливостями національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій сфері;
2)    міжпредметна естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до світу в різних сферах діяльності людини, оцінювання предметів і явищ їх взаємодію, що формується під час оцінювання різних видів мистецтв;
3)     предметні компетентності: формувати уявлення про самобутню культуру африканського континенту, сприяти збагаченню емоційно-чуттєвої сфери, розвитку саморегуляції художньої діяльності; тренувати увагу, пам’ять, слух, зв’язне мовлення  та почуття ритму.
Тип уроку: поглиблення теми.
Обладнання: музичний центр, DVD, мапа, підручник для 4класу «Мистецтво» Л. Масол;
Аудіо записи – В. Шаїнський «Чунга-чанга», африканська традиційна музика, звучання африканських барабанів, О. Рибніков «Пісенька Червоної шапочки»;
Відеозаписи –ілюстрації із зображенням африканського континенту, народних костюмів, творів народного декоративного прикладного мистецтва, африканських народних музичних інструментів, зокрема барабанів, фрагмент документального фільму про африканські традиції; дитячі шумові інструменти.
Методи і засоби роботи: спостереження, пояснювально-ілюстративний, порівняльний аналіз, дослідницький, сприймання мистецького твору та стимулювання виконавської діяльності.
Види діяльності учнів на уроці: участь у бесіді, слухання, аналізування. Імпровізація. Виконання музичних творів.
Терміни й поняття: африканські ударні інструменти, там-тами, шумові ансамблі.
Структура уроку.
1.     Вхід під звучання пісні В. Шаїнського «Чунга-чанга» (аудіо запис).
2.     Музичне вітання.
3.     Мотивація навчальної діяльності.
4.     Вступ.  Повідомлення «пошукової групи» про  африканські традиції.
5.     Перегляд фрагменту документального фільму про Африку  - аналізування.
6.     Опитування домашнього завдання.
7.     Хоровий спів.
8.     Перегляд фрагменту м/ф «Чунга –чанга».
9.     Розповідь про африканські барабани.
10.                       Слухання. Африканські барабани (аудіо запис).
11.                       Ритмічна імпровізація – групова робота (відтворення ритмічної партитури, імпровізації власних ритмів).
12.                       Узагальнення.
13.                       Підсумки й оцінювання.
14.                       Домашнє завдання.
15.                       Вихід.
Перебіг уроку.
І. Організаційний момент.
1. Під звучання пісні В. Шаїнського «Чунга-чанга» (аудіо запис) учні заходять до класу.
2. Музичне вітання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.                                                        
Учитель. 
-         Любі діти, чи впізнали ви мелодію, під яку щойно зайшли до класу?
Учні.
-         Так, це відома всім дітям пісня композитора В.Шаїнського із одноіменного  м/ф « Чунга-чанга».

Учитель .
-         Молодці. Мене приємно вражає ваш інтелект. Маю надію на плідне спілкування, яке допоможе нам всім трішки ближче познайомитися з самобутньою культурою  африканського континенту, оскільки наш мистецький корабель вирушає сьогодні до Африки (учитель показує на мапі африканський континент).
ІІІ. Вступ. Повідомлення «пошукової групи» про африканські традиції.
Учень1.
-         Африка – найспекотніший континент нашої планети. Там живе багато маленьких народів та існує понад дві тисячі місцевих мов.
Учень2.
-         Африканці заклинали стихії за допомогою мови жестів і танців, співів і звучання інструментів.
Учень3.
-         З найдавніших часів музика посідає важливе місце в житті народів Африки: вона звучить під час релігійних обрядів, ритуалів, свят та побутових справ.
Учитель
-         Так.  Африканська музика – це перш за все спів, в якому зазвичай чергуються сольні та хорові партії. Соліст виконує фразу, а хор йому відповідає.
ІV. Перегляд фрагменту документального фільму про Африку.
Аналіз переглянутого фрагменту:
-         Які голоси звучали?
-         Які ознаки африканської музики ви почули?
Учитель.
-         Так! В африканській музиці є щось чаруюче… Африканські музичні звукоряди не такі як європейські, вони не вкладаються  в мажорний або мінорний лад.
На минулому уроці ми ознайомились з цікавим музичним пятиступеневим ладом країн Далекого Сходу. Як він називається? (Пентатоніка)
V. Опитуваня домашнього завдання: учні класу пригадують особливості звучання та будови пентатоніки, визначають  подібність звучання інструменту цінь  до одного із  українських  народних музи чних інструментів (цимбалів).
VI. Хоровий  спів:
1.     О. Рибніков «Пісенька Червоної Шапочки» перший куплет та приспів (відеозапис) – слухання, спів на слух приспіву.
Пісенька Червоної Шапочки
Якщо довго.довго
Якщо довго по доріжці
,
Якщо довго по стежинці
Бігти, їхати,іти
То звичайно, то звичайно
То напевно, певно,певно
То можливо,ливо,ливо
Можна в Африку прийти
приспів
А-а в Африці ріки широкі такі(які)
А-а в Африці гори високі такі (які)
А-а крокодили, бегемоти,
А-а мавпенята, кашалоти,
А-а і папуга голосний -2р.
І
 як тільки, тільки,тільки
І
 як тільки на доріжці
І
як  тільки на стежинці
Будь - кого зустріну я
І того кого зустріну
Навіть вірю, вірю
Не забуду буду,буду
Радо ,здрастуй, скажу я
А-а здрастуйте ріки широкі такі
А-а здрастуйте ріки високі такі
А-а крокодили,бегемоти
А-а мавпенята,кашалоти
А-а і папуга голосний
3.Ну, звичайно. ну звичайно
Якщо ти такий ледачий
І якщо ти нетерплячий
Сиди вдома не мандруй
Нащо тобі ті дороги
ти намуляв собі ноги
Гори, ріки, раки
Руки ,ноги. бережи.
приспів
А-а навіщо тобі та широка ріка
А-а навіщо тобі та висока гора
А-а крокодили, бегемоти,
А-а мавпенята, кашалоти
А-а і папуга голосний - 2р.
2.     В.Шаїнський «Чунга –чанга»  - ознайомлення з нотним текстом  пісні, розучування мелодії, робота над ритмічними особливостями.

Чунга-чанга, сині небеса!
Чунга-чанга, острівна краса!
Чунга-чанга, радість понад край!
Чунга-чанга, пісеньку співай!

Чудо-острів, чудо-острів,
Жити легко тут і просто,
Лиш до вечора від рання
Жуй кокоси, їж банани.

Чунга-чанга,
Місце - вищий клас.
Чунга-чанга,
Завжди прийме нас.
Чунга-чанга,
Острів-небограй.
Чунга-чанга,
Це дитинства край!

Чудо-острів, чудо-острів,
Жити легко тут і просто,
Лиш до вечора від рання
Жуй кокоси, їж банани.
Жуй кокоси, їж банани.
Чунга-чанга!

3.     Спроба  виконання пісні «Чунга –чанга» - караоке.
VII. Перегляд фрагменту м/ф «Чунга –чанга».


VIII.Розповідь про африканські барабани.
Учитель:- Оскільки африканська музика – це перш за все ритм, то перевагу серед музичних інструментів мають ударні, тобто барабани (показ ілюстрації).Існує декілька десятків основних типів барабанів і сотні їхніх різновидів: від малесеньких брязкалець до величезних двохметрових вертикальних барабанів. Найвідоміший африканський інструмент – барабан там-там (ілюстрація).
Існує багато барабанів з різною висотою звучання. Деякі барабани використовували парами. Один вважали чоловічим. Він мав низьке звучання, а інший – жіночим. Існують ударні інструменти, створені з висушених гарбузів, шматочків сухого дерева.

IX. Слухання. Африканські барабани.(аудіозапис).


Учитель: - Як ви щойно могли переконатися, саме ритми складають основу африканської музики. Музичні ритми дуже складні: в ансамблі ударних інструментів можуть звучати одночасно різні ритм, створюючи складний ритмічний візерунок.
X. Ритмічна імпровізація.
Учитель: - Спробуйте імпрозувати різними ритмами на зразок африканських. Поділіться на три групи. Нехай кожна група вигадає собі ритмічний малюнок. Перша група гратиме на там-тамах, друга – на барабанчиках ,а третя – на брязкальцях.
Спочатку з ритмічним малюнком вступає перша група, потім з іншим ритмом приєднується друга, а пізніше – третя.(Учитель роздаєдитячі шумові інструменти, учні виконують імпровізацію).
  
XI. Узагальнення.
Учитель: - Для африканської музичної культури характерними є точність акцентів та поліритмія (багато ритмів одночасно), що робить її не схожою на жодну культуру європейських народів.
-         Які інструменти найчастіше використовуються в африканській музиці?
-         У чому полягає особливість африканської музики?
 XII. Підсумки та оцінювання.
Учитель: - Діти сьогодні на уроці ми ознайомились із самобутньою культурою африканського континенту: слухали та аналізували африканську традиційну музику; дякуючи повідомленню «пошукової групи», поповнили свої знання про культуру Африки; після перегляду та обговорення фрагменту документального фільму здобули цікаві відомості про африканські традиції; слухали пісню О.Рибнікова «Пісенька Червоної шапочки» та інтонували з нот приспів; отримали задоволення від перегляду мультфільму «Чунга-чанга» та від виконання відомої пісні  В. Шаїнського (караоке); після розповіді про африканські барабани та слухання аудіо запису їх звучання, виконували ритмічну імпровізацію на дитячих шумових інструментах. Ви були дуже креативними, тож дякую вам за активну співпрацю .
XIII. Домашнє завдання. Поімпровізуйте ритми в африканській манері.
XIV. Вихід. Під звучання аудіо запису пісні В.Шаїнського «Чунга-чанга» учні виходять із класу.




ДИСТАНЦІЙНЕ  НАВЧАННЯ
2 КЛАС

Тема. Чарівні  перетворення
  1. Що таке “ТЕМБР”?
ТЕМБР -  «забарвлення» звуку. За тембром можна розрізняти звуки однакової висоти і сили, виконані на різних інструментах, різними голосами.

  1. Розглянь картинки.



  1. Слухання  та сприймання музики. С. Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і вовк» (Теми Петрика і Пташки).

Сьогодні ми з вами послухаємо казку. Але казку не просту, а музичну, і називається вона симфонічною. Тому що виконує цю казку  симфонічний оркестр – оркестр, який складається із строго визначеного переліку інструментів. Люди вигадали різні музичні інструменти, щоб музика набула барв, і обєднали їх в оркестр. Ми послухаємо симфонічну казку «Петрик та Вовк», яку написав у 1936 році композитор Сергій Прокоф’єв. Він дуже любив дітей і хотів, щоб вони виросли освіченими людьми. Тому вирішив передусім познайомити їх із музичними інструментами симфонічного оркестру. Композитор, створюючи казку, хотів допомогти дітям «увійти» у світ симфонічної музики, тобто музики, яку виконує симфонічний оркестр. Сергій Прокоф’єв був першим, хто вирішив ознайомити дітей з інструментами симфонічного оркестру у захоплюючій формі, у вигляді казки.  Казку «розповідають» інструменти симфонічного оркестру. А щоб ви краще запам’ятали ці інструменти, він кожному герою казки «подарував» свій інструмент, який своїми музичними звуками, притаманними тільки цьому інструменту, змальовує цих героїв. У кожного героя казки є своя музична тема і свій інструмент з певним «голосом», тобто тембром.
У кожного з нас є свій тембр голосу, завдяки якому ми впізнаємо один одного, навіть, коли не бачимо очима, так би мовити, «за голосом». У кожного музичного інструмента теж є свій голос, свій тембр. Один і той самий звук може звучати по-різному залежно від інструмента, що його виконує.
Інструменти симфонічного оркестру поділяють на групи. 
Струнно-смичкові інструменти: скрипка, альт, віолончель, контрабас.
Дерев’яна духова група – це кларнет, фагот, флейта і гобой. 
До мідної духової групи симфонічного оркестру належать валторни. 
До ударної групи симфонічного оркестру належать литаври, барабан. 
  • Тема Петрика.
  • Тема Пташки.
  1. Музична грамота.  НОТА “ЛЯ”
  • Прочитай, вставивши замість крапок ноту ЛЯ:
квасо….
п….ма
…..лька
до….
фут… р
  1. Розучи пісню “Зацвіла в долині червона калина”.
Зацвіла в долині
Червона калина,
Ніби засміялась
Дівчина-дитина.
Любо, любо стало,
Пташечка зраділа
І защебетала.
Завдання : в альбомах намалювати героїв симфонічної казки.
07.04.2020р. 2 - А кл.
09.04.2020р. 2 - Б кл.
ТЕМА. ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ
https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/35_Tema_Kishki.mp3

https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/36_Tema_Didusya.mp3
https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/37_Tema_vovka.mp3
https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/38_Tema_Mislivci.mp3





ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
3 КЛАС

Дата 31.03.2020р. 3 - А клас
Дата 02.04.2020р. 3 - Б клас
Урок № 27
Тема. Дружба і братство - найкраще багатство
Мажор, мінор.
Слухання: С.Прокоф’єв «Джульєтта – дівчинки».
Розучування пісні «Справжній друг». муз. Б.Савельєва, в. М.Пляцковського.
Розглядання. Д.Веласкес. Портрет інфанти Маргарити, Рембрандт. Портрет Тітуса.
1.МАЖОР І МІНОР https://www.youtube.com/watch?v=2918ZaEb_6Y
2. СЛУХАННЯ. С.Прокоф’єв "Джульєтта – дівчинка" -https://www.youtube.com/watch?v=eTnoNxhc2Dc
Цікава довідка
Сценарій Сергія Радлова, Сергія Прокоф’єва за однойменною трагедією Вільяма Шекспіра. Хореографія та постановка Анатолія Шекери.
Содержание балета С.Прокофьева "Ромео и Джульетта" почти полностью повторяет сюжет одноимённой трагедии У.Шекспира.
   Балет состоит из трёх актов и эпилога. 
   Действие происходит в итальянском городе Вероне. Происходит ссора между семьями Монтекки и Капулетти, которые являются кровными врагами. К дому Капулетти подходит молодой дворянин Парис и просит у главы семейства руки и сердца Джульетты, но тот не обращает на него внимания. Проверив список гостей, приглашенных на бал, Ромео слышит среди них имя Розалины, в которую юноша влюблен. Он тайно проникает на бал в доме Капулетти, но вместо Розалины он встречает там Джульетту, в которую сразу же влюбляется. После танца девушки Ромео подходит к ней с целью выразить свое восхищение. Во время разговора него спадает маска, открыв лицо, красотой которого она поразилась. Тибальд, брат Джульетты, увидев лицо Ромео, сразу же узнает его и спешит к главе семейства, чтобы уведомить его о проникновении на бал. Тем же вечером Ромео приходит к балкону Джульетты, и уже на следующий день с помощью священника Лоренцо влюбленные венчаются. 
   На площади Вероны происходит поединок Тибальда и Меркуцио, друга Ромео. Он замечает перепалку, пытается предотвратить ее, отводя в сторону шпагу приятеля и, воспользовавшись этим, Тибальд наносит Мекуцио смертельное ранение. Разъяренный Ромео бросается на Тибальда и убивает его. Унося тело, Капулетти клянутся отомстить роду Монтекки.
   Ромео был изгнан из Вероны. Утром в комнату Джульетты входят мать и Парис, уведомляя девушку о скорой свадьбе, которой она не желает. После того, как Парис вышел из комнаты, родители Джульетты начинают терзать ее упреками. 
   Джульетта обращается за помощью к Лоренцо, который предлагает ей принять снадобье, благодаря которому она войдет в состояние, подобное коме. Об этом известят Ромео, чтобы он смог впоследствии забрать Джульетту из склепа. Она принимает снадобье за день перед свадьбой и падает без чувств. Назначенный посыльный не добрался до Ромео. Вместо этого юноша узнает о смерти возлюбленной от своего слуги Бальтазара, который не знал о плане Джульетты и Лоренцо. Захватив с собой яд, Ромео устремляется в склеп Капулетти, где видит мертвую Джульетту и выпивает яд. Очнувшись, девушка видит рядом с собой мертвого возлюбленного и закалывает себя его кинжалом. 
Родители Ромео и Джульетты встречаются на их могиле. Общее горе очищает их сердца от злобы и вражды. Семьи прекращают вражду. 

 Ð‘алет Ромео и Джульетта - YouTube  Ð Ð¾Ð¼ÐµÐ¾ и Джульетта (балет Прокофьева) - Wikiwand  Ð‘алет Прокофьева впервые увидели в Брно - Пражский Телеграф

3. Споглядання.
Д.Веласкес. "Портрет інфанти Маргарити".
14 маловідомих фактів про шедевр Веласкеса Меніни / культура ...  12 липня 1651 р. народилася інфанта Маргарита, котра стала улюбленою моделлю художника. В Іспанії сподівалися на появу спадкоємця, тому народження дівчинки викликало розчарування. Проте білява красунечка стала загальною улюбленицею в палаці, привносячи дещицю радості в похмуру обстановку королівського Алькасара, в суворий розпорядок життя двору. У цьому переконує картина “Меніни”, де центральною фігурою всієї композиції є маленька інфанта Маргарита.
Веласкес із задоволенням писав її портрети, уникаючи обов’язків знов і знов зображувати пристаркуватого короля і його пихату обмежену дружину. Це був час, коли Веласкес цілком віддавався радості творчості, немов проникав у ясний світ дитячої душі. Можливо, тому з усіх веласкесівських портретів найпоетичніші — інфанти Маргарита. В них художник із захопленням писав і обличчя своєї моделі, і її помережаний сріблом одяг; у картинах особливо виразно проявилися чари живих, мерехтливих у потоці світла, вишукано-прекрасних тонів, характерних для останнього періоду творчості Веласкеса.
Рембрандт. Портрет Тітуса.

"Портрет сына Титуса"» — карточка пользователя Vaulina ...  Завдання: 

-порівняйте дві картини;

-яких кольорів більше: теплих чи холодних?

-опишіть зовнішність кожної дитини;

-яка картина вам сподобалась більше?



4. Розучування та виконання пісні "Справжній друг".
https://www.youtube.com/watch?v=4feAzIR0IEo - караоке (мінус)
ЗАВДАННЯ. Намалювати ( фарбами чи олівцями)  портрет близького друга / подруги ( формат -  половина А-4 - як аркуш зошита - та зберегти у зошиті з мистецтва).










Комментариев нет:

Отправить комментарий