ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
1КЛАС
30.03.2020р. 1- Б клас
02.04.2020р. 1 - А класУрок №27
І варіант
Тема уроку. Весняні мотиви
А. Гнатишин. «Великодні дзвони».
І. Танчак. «Веснівочка».
Музичний м/ф «Великодня казочка».
Завдання.
1. Прочитайте разом з батьками "Документ"
2. Послухайте твір А. Гнатишина «Великодні дзвони».
3. Розучити 1-й куплет пісні І. Танчака «Веснівочка».
4.Переглянути музичний м/ф «Великодня казочка».
- Оркестрові дзвони
ударний інструмент симфонічного оркестру.
Вдаряють калаталкою, голівка якої обтягнута шкірою. В оркестрі інструмент використовують найчастіше для імітації дзвону.
- ВЕСНІВОЧКА
сл. і муз. І. Танчак
Теплий дощик заспіває
Пісеньку весні.
Усміхнеться буйним цвітом
Веснонька мені.
А веселочка грайлива
Зачарує світ
І верба зрадіє щиро
Помахами віт.
ПРИСПІВ.
Заспівав, заспівав
Дощик пісеньку заспівав.
Дрібен дощик вмиє личко
Веснонці - весні
Легкий вітерець розчеше
Коси золоті
Підрум’янить білі щічки
Сонця промінець І
надіне весна - красна
Золотий вінець.
Задзюрчать струмки веселі
Побіжать в ріку
І зустріне їх привітно
Веснонька в вінку.
Теплий дощик із хмаринки
Землю поливай.
Зарясніють в полі сходи
Буде урожай.
ЗАВДАННЯ: вивчіть 1-й куплет; відтворіть разом з рідними ритмічний малюнок пісні. Проспівайте пісню разом з батьками.
Слухання та сприймання музики.
https://classroom.google.com/w/NTczNzYxNDgzNjJa/t/all
ІІ варіант
https://www.facebook.com/viktoriya.grigorovich/videos/2824007714351427/UzpfSTEwMDAwMjI2Njc3MjIwOTpWSzoyODI3MzY0ODMwNjc4MjMy/?fref=nf
ІІ варіант
https://www.facebook.com/viktoriya.grigorovich/videos/2824007714351427/UzpfSTEwMDAwMjI2Njc3MjIwOTpWSzoyODI3MzY0ODMwNjc4MjMy/?fref=nf
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
4 КЛАС
30.03.2020 р. 4 - А клас
01.04.2020р. 4 - Б клас
01.04.2020р. 4 - Б клас
Тема уроку. Ритми і кольори Африки
Мета: формування ключових
компететностей:
1)
загальнокультурна
компетентність: оволодіння досягненнями культури, особливостями
національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно-дозвіллєвій
сфері;
2)
міжпредметна
естетична компетентність: виявлення естетичного ставлення до
світу в різних сферах діяльності людини, оцінювання предметів і явищ їх
взаємодію, що формується під час оцінювання різних видів мистецтв;
3)
предметні компетентності:
формувати уявлення про самобутню культуру африканського континенту, сприяти
збагаченню емоційно-чуттєвої сфери, розвитку саморегуляції художньої
діяльності; тренувати увагу, пам’ять, слух, зв’язне мовлення та почуття ритму.
Тип уроку: поглиблення теми.
Обладнання: музичний центр, DVD, мапа,
підручник для 4класу «Мистецтво» Л. Масол;
Аудіо
записи – В. Шаїнський «Чунга-чанга», африканська традиційна музика, звучання
африканських барабанів, О. Рибніков «Пісенька Червоної шапочки»;
Відеозаписи
–ілюстрації із зображенням африканського континенту, народних костюмів, творів
народного декоративного прикладного мистецтва, африканських народних музичних
інструментів, зокрема барабанів, фрагмент документального фільму про
африканські традиції; дитячі шумові інструменти.
Методи і засоби роботи: спостереження,
пояснювально-ілюстративний, порівняльний аналіз, дослідницький, сприймання
мистецького твору та стимулювання виконавської діяльності.
Види діяльності учнів на уроці: участь у
бесіді, слухання, аналізування. Імпровізація. Виконання музичних творів.
Терміни й поняття: африканські
ударні інструменти, там-тами, шумові ансамблі.
Структура уроку.
1. Вхід під
звучання пісні В. Шаїнського «Чунга-чанга» (аудіо
запис).
2. Музичне
вітання.
3. Мотивація
навчальної діяльності.
4. Вступ. Повідомлення «пошукової групи» про африканські традиції.
5. Перегляд
фрагменту документального фільму про Африку - аналізування.
6. Опитування
домашнього завдання.
7. Хоровий
спів.
8. Перегляд
фрагменту м/ф «Чунга
–чанга».
9. Розповідь
про африканські барабани.
10.
Слухання. Африканські барабани (аудіо запис).
11.
Ритмічна імпровізація – групова робота (відтворення ритмічної партитури,
імпровізації власних ритмів).
12.
Узагальнення.
13.
Підсумки й оцінювання.
14.
Домашнє завдання.
15.
Вихід.
Перебіг уроку.
І. Організаційний момент.
1. Під
звучання пісні В. Шаїнського «Чунга-чанга» (аудіо запис) учні заходять до
класу.
2.
Музичне вітання.
ІІ. Мотивація
навчальної діяльності.
Учитель.
-
Любі діти, чи впізнали ви мелодію, під
яку щойно зайшли до класу?
Учні.
-
Так, це відома всім дітям пісня
композитора В.Шаїнського із одноіменного
м/ф « Чунга-чанга».
Учитель .
-
Молодці. Мене приємно вражає ваш інтелект. Маю надію на плідне
спілкування, яке допоможе нам всім трішки ближче познайомитися з самобутньою
культурою африканського континенту,
оскільки наш мистецький корабель вирушає сьогодні до Африки (учитель показує на мапі африканський
континент).
ІІІ. Вступ. Повідомлення
«пошукової групи» про африканські традиції.
Учень1.
-
Африка – найспекотніший континент нашої
планети. Там живе багато маленьких народів та існує понад дві тисячі місцевих
мов.
Учень2.
-
Африканці заклинали стихії за допомогою
мови жестів і танців, співів і звучання інструментів.
Учень3.
-
З найдавніших часів музика посідає
важливе місце в житті народів Африки: вона звучить під час релігійних обрядів,
ритуалів, свят та побутових справ.
Учитель
-
Так.
Африканська музика – це перш за все спів, в якому зазвичай чергуються
сольні та хорові партії. Соліст виконує фразу, а хор йому відповідає.
ІV. Перегляд фрагменту документального фільму про Африку.
Аналіз переглянутого фрагменту:
-
Які голоси звучали?
-
Які ознаки африканської музики ви
почули?
Учитель.
-
Так! В африканській музиці є щось
чаруюче… Африканські музичні звукоряди не такі як європейські, вони не
вкладаються в мажорний або мінорний лад.
На минулому уроці ми ознайомились з цікавим музичним п’ятиступеневим
ладом країн Далекого Сходу. Як він називається? (Пентатоніка)
V. Опитуваня домашнього завдання: учні
класу пригадують особливості звучання та будови пентатоніки, визначають подібність звучання інструменту цінь до одного із
українських народних музи чних
інструментів (цимбалів).
VI. Хоровий спів:
1.
О. Рибніков «Пісенька Червоної Шапочки»
перший куплет та приспів (відеозапис)
– слухання, спів на слух приспіву.
Пісенька Червоної Шапочки
Якщо довго.довго
Якщо довго по доріжці,
Якщо довго по доріжці,
Якщо довго по стежинці
Бігти, їхати,іти
То звичайно, то звичайно
То напевно, певно,певно
То можливо,ливо,ливо
Можна в Африку прийти
приспів
А-а в Африці ріки широкі такі(які)
А-а в Африці гори високі такі (які)
А-а крокодили, бегемоти,
А-а мавпенята, кашалоти,
А-а і папуга голосний -2р.
І як тільки, тільки,тільки
І як тільки на доріжці
І як тільки на стежинці
Будь - кого зустріну я
І того кого зустріну
Навіть вірю, вірю
Не забуду буду,буду
Радо ,здрастуй, скажу я
А-а здрастуйте ріки широкі такі
А-а здрастуйте ріки високі такі
А-а крокодили,бегемоти
А-а мавпенята,кашалоти
А-а і папуга голосний
Бігти, їхати,іти
То звичайно, то звичайно
То напевно, певно,певно
То можливо,ливо,ливо
Можна в Африку прийти
приспів
А-а в Африці ріки широкі такі(які)
А-а в Африці гори високі такі (які)
А-а крокодили, бегемоти,
А-а мавпенята, кашалоти,
А-а і папуга голосний -2р.
І як тільки, тільки,тільки
І як тільки на доріжці
І як тільки на стежинці
Будь - кого зустріну я
І того кого зустріну
Навіть вірю, вірю
Не забуду буду,буду
Радо ,здрастуй, скажу я
А-а здрастуйте ріки широкі такі
А-а здрастуйте ріки високі такі
А-а крокодили,бегемоти
А-а мавпенята,кашалоти
А-а і папуга голосний
3.Ну, звичайно. ну звичайно
Якщо ти такий ледачий
І якщо ти нетерплячий
Сиди вдома не мандруй
Нащо тобі ті дороги
ти намуляв собі ноги
Гори, ріки, раки
Руки ,ноги. бережи.
приспів
А-а навіщо тобі та широка ріка
А-а навіщо тобі та висока гора
А-а крокодили, бегемоти,
А-а мавпенята, кашалоти
А-а і папуга голосний - 2р.
Якщо ти такий ледачий
І якщо ти нетерплячий
Сиди вдома не мандруй
Нащо тобі ті дороги
ти намуляв собі ноги
Гори, ріки, раки
Руки ,ноги. бережи.
приспів
А-а навіщо тобі та широка ріка
А-а навіщо тобі та висока гора
А-а крокодили, бегемоти,
А-а мавпенята, кашалоти
А-а і папуга голосний - 2р.
2.
В.Шаїнський «Чунга –чанга» - ознайомлення з нотним текстом пісні, розучування мелодії, робота над
ритмічними особливостями.
Чунга-чанга, сині небеса!
Чунга-чанга, острівна краса!
Чунга-чанга, радість понад край!
Чунга-чанга, пісеньку співай!
Чудо-острів, чудо-острів,
Жити легко тут і просто,
Лиш до вечора від рання
Жуй кокоси, їж банани.
Чунга-чанга,
Місце - вищий клас.
Чунга-чанга,
Завжди прийме нас.
Чунга-чанга,
Острів-небограй.
Чунга-чанга,
Це дитинства край!
Чудо-острів, чудо-острів,
Жити легко тут і просто,
Лиш до вечора від рання
Жуй кокоси, їж банани.
Жуй кокоси, їж банани.
Чунга-чанга!
3.
Спроба
виконання пісні «Чунга –чанга» - караоке.
VII. Перегляд фрагменту м/ф «Чунга
–чанга».
VIII.Розповідь про
африканські барабани.
Учитель:-
Оскільки африканська музика – це перш за все ритм, то перевагу серед музичних
інструментів мають ударні, тобто барабани (показ
ілюстрації).Існує декілька десятків основних типів барабанів і сотні їхніх
різновидів: від малесеньких брязкалець до величезних двохметрових вертикальних
барабанів. Найвідоміший африканський інструмент – барабан там-там (ілюстрація).
Існує багато барабанів з різною висотою звучання. Деякі
барабани використовували парами. Один вважали чоловічим. Він мав низьке
звучання, а інший – жіночим. Існують ударні інструменти, створені з висушених
гарбузів, шматочків сухого дерева.
IX. Слухання. Африканські барабани.(аудіозапис).
Учитель:
- Як ви щойно могли переконатися, саме ритми складають основу африканської
музики. Музичні ритми дуже складні: в ансамблі ударних інструментів можуть
звучати одночасно різні ритм, створюючи складний ритмічний візерунок.
X. Ритмічна імпровізація.
Учитель: -
Спробуйте імпрозувати різними ритмами на зразок африканських. Поділіться на три
групи. Нехай кожна група вигадає собі ритмічний малюнок. Перша група гратиме на
там-тамах, друга – на барабанчиках ,а третя – на брязкальцях.
Спочатку з ритмічним малюнком вступає перша група, потім
з іншим ритмом приєднується друга, а пізніше – третя.(Учитель роздаєдитячі шумові інструменти, учні виконують імпровізацію).
XI. Узагальнення.
Учитель: - Для
африканської музичної культури характерними є точність акцентів та поліритмія
(багато ритмів одночасно), що робить її не схожою на жодну культуру європейських
народів.
-
Які інструменти найчастіше
використовуються в африканській музиці?
-
У чому полягає особливість африканської
музики?
Учитель: - Діти
сьогодні на уроці ми ознайомились із самобутньою культурою африканського
континенту: слухали та аналізували африканську традиційну музику; дякуючи
повідомленню «пошукової групи», поповнили свої знання про культуру Африки;
після перегляду та обговорення фрагменту документального фільму здобули цікаві
відомості про африканські традиції; слухали пісню О.Рибнікова «Пісенька
Червоної шапочки» та інтонували з нот приспів; отримали задоволення від
перегляду мультфільму «Чунга-чанга» та від виконання відомої пісні В. Шаїнського (караоке); після розповіді про африканські барабани та слухання
аудіо запису їх звучання, виконували ритмічну імпровізацію на дитячих шумових
інструментах. Ви були дуже креативними, тож дякую вам за активну співпрацю .
XIII. Домашнє
завдання. Поімпровізуйте ритми в африканській манері.
XIV. Вихід. Під звучання аудіо запису пісні
В.Шаїнського «Чунга-чанга» учні виходять із класу.
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
2 КЛАС
31.03.2020р. 2 - А клас
02.04.2020р. 2 - Б клас
https://sway.office.com/35YtOz28ZQGGHgd1?ref=Facebook&loc=play&fbclid=IwAR34Ab_4IkAZHgF23kT2rP3vLl2dX93lv7vfizqGLQzrFmKXXT-l1sEJll0
02.04.2020р. 2 - Б клас
https://sway.office.com/35YtOz28ZQGGHgd1?ref=Facebook&loc=play&fbclid=IwAR34Ab_4IkAZHgF23kT2rP3vLl2dX93lv7vfizqGLQzrFmKXXT-l1sEJll0
Тема. Чарівні перетворення
- Що таке “ТЕМБР”?
ТЕМБР - «забарвлення» звуку. За тембром можна розрізняти звуки однакової висоти і сили, виконані на різних інструментах, різними голосами.
- Розглянь картинки.
- “Казка про музичні інструменти” - переглянь презентацію https://naurok.com.ua/kazka-pro-instrumenti-orkestru-prezentaciya-malyunki-115612.html
- Слухання та сприймання музики. С. Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і вовк» (Теми Петрика і Пташки).
Сьогодні ми з вами послухаємо казку. Але казку не просту, а музичну, і називається вона симфонічною. Тому що виконує цю казку симфонічний оркестр – оркестр, який складається із строго визначеного переліку інструментів. Люди вигадали різні музичні інструменти, щоб музика набула барв, і обєднали їх в оркестр. Ми послухаємо симфонічну казку «Петрик та Вовк», яку написав у 1936 році композитор Сергій Прокоф’єв. Він дуже любив дітей і хотів, щоб вони виросли освіченими людьми. Тому вирішив передусім познайомити їх із музичними інструментами симфонічного оркестру. Композитор, створюючи казку, хотів допомогти дітям «увійти» у світ симфонічної музики, тобто музики, яку виконує симфонічний оркестр. Сергій Прокоф’єв був першим, хто вирішив ознайомити дітей з інструментами симфонічного оркестру у захоплюючій формі, у вигляді казки. Казку «розповідають» інструменти симфонічного оркестру. А щоб ви краще запам’ятали ці інструменти, він кожному герою казки «подарував» свій інструмент, який своїми музичними звуками, притаманними тільки цьому інструменту, змальовує цих героїв. У кожного героя казки є своя музична тема і свій інструмент з певним «голосом», тобто тембром.
У кожного з нас є свій тембр голосу, завдяки якому ми впізнаємо один одного, навіть, коли не бачимо очима, так би мовити, «за голосом». У кожного музичного інструмента теж є свій голос, свій тембр. Один і той самий звук може звучати по-різному залежно від інструмента, що його виконує.
Інструменти симфонічного оркестру поділяють на групи.
Струнно-смичкові інструменти: скрипка, альт, віолончель, контрабас.
Дерев’яна духова група – це кларнет, фагот, флейта і гобой.
До мідної духової групи симфонічного оркестру належать валторни.
До ударної групи симфонічного оркестру належать литаври, барабан.
- Тема Петрика.
- Тема Пташки.
- Музична грамота. НОТА “ЛЯ”
- Прочитай, вставивши замість крапок ноту ЛЯ:
квасо….
п….ма
…..лька
до….
фут… р
- Розучи пісню “Зацвіла в долині червона калина”.
Зацвіла в долині
Червона калина,
Ніби засміялась
Дівчина-дитина.
Любо, любо стало,
Пташечка зраділа
І защебетала.
Завдання : в альбомах намалювати героїв симфонічної казки.
07.04.2020р. 2 - А кл.
09.04.2020р. 2 - Б кл.
ТЕМА. ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ
https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/35_Tema_Kishki.mp3
https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/36_Tema_Didusya.mp3
https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/37_Tema_vovka.mp3
https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/38_Tema_Mislivci.mp3
07.04.2020р. 2 - А кл.
09.04.2020р. 2 - Б кл.
ТЕМА. ЧАРІВНІ ПЕРЕТВОРЕННЯ
https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/35_Tema_Kishki.mp3
https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/36_Tema_Didusya.mp3
https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/37_Tema_vovka.mp3
https://lisschool14.ucoz.ua/_ld/0/38_Tema_Mislivci.mp3
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
3 КЛАС
Дата 31.03.2020р. 3 - А клас
Дата 02.04.2020р. 3 - Б клас
Урок № 27
Тема. Дружба і братство - найкраще багатство
Мажор, мінор.
Слухання: С.Прокоф’єв «Джульєтта – дівчинки».
Розучування пісні «Справжній друг». муз. Б.Савельєва, в. М.Пляцковського.
Розглядання. Д.Веласкес. Портрет інфанти Маргарити, Рембрандт. Портрет
Тітуса.
1.МАЖОР І МІНОР https://www.youtube.com/watch?v=2918ZaEb_6Y
Цікава довідка
Сценарій Сергія Радлова, Сергія Прокоф’єва за однойменною трагедією Вільяма Шекспіра. Хореографія та постановка Анатолія Шекери.
Содержание балета С.Прокофьева "Ромео и Джульетта" почти полностью повторяет сюжет одноимённой трагедии У.Шекспира.
Балет состоит из трёх актов и эпилога.
Действие происходит в итальянском городе Вероне. Происходит ссора между семьями Монтекки и Капулетти, которые являются кровными врагами. К дому Капулетти подходит молодой дворянин Парис и просит у главы семейства руки и сердца Джульетты, но тот не обращает на него внимания. Проверив список гостей, приглашенных на бал, Ромео слышит среди них имя Розалины, в которую юноша влюблен. Он тайно проникает на бал в доме Капулетти, но вместо Розалины он встречает там Джульетту, в которую сразу же влюбляется. После танца девушки Ромео подходит к ней с целью выразить свое восхищение. Во время разговора него спадает маска, открыв лицо, красотой которого она поразилась. Тибальд, брат Джульетты, увидев лицо Ромео, сразу же узнает его и спешит к главе семейства, чтобы уведомить его о проникновении на бал. Тем же вечером Ромео приходит к балкону Джульетты, и уже на следующий день с помощью священника Лоренцо влюбленные венчаются.
На площади Вероны происходит поединок Тибальда и Меркуцио, друга Ромео. Он замечает перепалку, пытается предотвратить ее, отводя в сторону шпагу приятеля и, воспользовавшись этим, Тибальд наносит Мекуцио смертельное ранение. Разъяренный Ромео бросается на Тибальда и убивает его. Унося тело, Капулетти клянутся отомстить роду Монтекки.
Ромео был изгнан из Вероны. Утром в комнату Джульетты входят мать и Парис, уведомляя девушку о скорой свадьбе, которой она не желает. После того, как Парис вышел из комнаты, родители Джульетты начинают терзать ее упреками.
Джульетта обращается за помощью к Лоренцо, который предлагает ей принять снадобье, благодаря которому она войдет в состояние, подобное коме. Об этом известят Ромео, чтобы он смог впоследствии забрать Джульетту из склепа. Она принимает снадобье за день перед свадьбой и падает без чувств. Назначенный посыльный не добрался до Ромео. Вместо этого юноша узнает о смерти возлюбленной от своего слуги Бальтазара, который не знал о плане Джульетты и Лоренцо. Захватив с собой яд, Ромео устремляется в склеп Капулетти, где видит мертвую Джульетту и выпивает яд. Очнувшись, девушка видит рядом с собой мертвого возлюбленного и закалывает себя его кинжалом.
Родители Ромео и Джульетты встречаются на их могиле. Общее горе очищает их сердца от злобы и вражды. Семьи прекращают вражду.
3. Споглядання.
Д.Веласкес. "Портрет інфанти Маргарити".
12 липня 1651 р. народилася інфанта Маргарита, котра стала улюбленою моделлю художника. В Іспанії сподівалися на появу спадкоємця, тому народження дівчинки викликало розчарування. Проте білява красунечка стала загальною улюбленицею в палаці, привносячи дещицю радості в похмуру обстановку королівського Алькасара, в суворий розпорядок життя двору. У цьому переконує картина “Меніни”, де центральною фігурою всієї композиції є маленька інфанта Маргарита.
Веласкес із задоволенням писав її портрети, уникаючи обов’язків знов і знов зображувати пристаркуватого короля і його пихату обмежену дружину. Це був час, коли Веласкес цілком віддавався радості творчості, немов проникав у ясний світ дитячої душі. Можливо, тому з усіх веласкесівських портретів найпоетичніші — інфанти Маргарита. В них художник із захопленням писав і обличчя своєї моделі, і її помережаний сріблом одяг; у картинах особливо виразно проявилися чари живих, мерехтливих у потоці світла, вишукано-прекрасних тонів, характерних для останнього періоду творчості Веласкеса.
Рембрандт. Портрет Тітуса.
Завдання:
-порівняйте дві картини;
-яких кольорів більше: теплих чи холодних?
-опишіть зовнішність кожної дитини;
-яка картина вам сподобалась більше?
4. Розучування та виконання пісні "Справжній друг".
https://www.youtube.com/watch?v=4feAzIR0IEo - караоке (мінус)
ЗАВДАННЯ. Намалювати ( фарбами чи олівцями) портрет близького друга / подруги ( формат - половина А-4 - як аркуш зошита - та зберегти у зошиті з мистецтва).
Комментариев нет:
Отправить комментарий